Schiphol

Locatie

Amsterdam


Signage


Delen

Locatie

Amsterdam


Type Project

Signage

Delen

De opdracht

Ontwikkel een strategie voor Schiphol retail signage die de verkoop verbetert, en de ecologische impact minimaliseert. Focus op het gebruik van seizoensgebonden thema's en interactieve elementen om de betrokkenheid van klanten te vergroten en duurzaamheid te promoten.

Het resultaat

Het gebruik van duurzame materialen vermindert afval, en kan reizigers betrekken bij het maken van duurzame keuzes. Aanpasbare bewegwijzering is een manier om de impact op de klant te maximaliseren en tegelijkertijd materiaalverspilling tegen te gaan. Een seizoensthema kan bijvoorbeeld worden 'gepimpt' met promotionele berichten of op evenementen gebaseerde berichten met behulp van magnetische materialen. In het geval van het zomerthema 2024 hebben we een een verzameling van sportfoto's gekozen die de winkelmanager snel en efficiënt kan vervangen en die specifiek het sportevenement uitbeelden dat tijdens die bepaalde reisperiode plaatsvindt, terwijl het kernthema en de achtergrondmaterialen met een langere levensduur behouden blijven.


Gerelateerde cases

De grootste speler in supermarktland van online boodschappen...

Lees verder

Van maatwerk meubelen naar maatwerk...

Lees verder

Van maatwerk meubelen naar maatwerk...

Lees verder