De opdracht
Blokker Holding is een Nederlands retail-concern met vier winkelformules (Blokker, Maxi Toys, Marskramer en Big Bazar), circa 1.000 winkels en ruim 8.500 medewerkers in zeven landen. In 2017 besloot de holding zich volledig te gaan richten op Blokker, de winkel waar het allemaal mee begon in 1896. Maar, wel met een update klaar voor de toekomst. Zo versterkte Blokker haar omni-channel aanpak en werd ingezet op het boosten van een online groei.
Het resultaat
Dit was het moment om het ‘oude’ Blokker een flinke metamorfose te geven en ook de winkels stevig aan te pakken. En hoe. Levanto stond aan de wieg van een complete metamorfose, waarbij je de oude winkels meteen vergat als je de nieuwe zag… Zowel het interieur als exterieur kreeg een facelift, waarbij nieuwe lichtreclame, dubbelzijdige elementen en raampartijen een grote rol speelden. De inmiddels kenmerkende oranje bies, maar ook de nieuwe pay-off – Blokker heeft het in huis – vonden hun weg in elk element, waardoor alles nu weer helemaal up-to-date is. En Levanto? Die leverde met dit project het bewijs dat ook zij – als het aankomt op nieuwe signing en winkelinrichtingen – het allemaal in huis heeft!